Twoje konto zostało zablokowane? Chcesz się dowiedzieć co możesz zrobić, aby odblokować swoje oferty i uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości? Niezależnie od tego czy jesteś początkującym, czy wieloletnim sprzedawcą, warto wiedzieć co zrobić w przypadku blokady konta. W tym artykule dowiesz się jak napisać plan naprawczy oraz na co szczególnie zwrócić uwagę podczas analizy problemu.

3 WAŻNE ASPEKTY
Zanim zaczniesz pisać plan naprawczy, weź pod uwagę poniższe rady:
- Przyznaj się do winy.
- Postaraj się wysłać tylko jeden, szczegółowo przygotowany plan, który będzie odpowiadał na zawarte poniżej punkty.
- Powołuj się na regulamin Amazon i Amazon Principles.

Jak napisać plan naprawczy w 5 prostych krokach?
Krok I–Przyczyna
Podaj przyczynę blokady konta oraz numery zamówień, które dotknął problem
Przykład: Granica 4% wskaźnika opóźnionych wysyłek (LDR) została przekroczona. Jakie mogły być tego powody?
a) nierzetelna firma kurierska;
b) opóźnienia dostawcy produktów;
c) błędy systemu, za pomocą którego zarządzasz zamówieniami;
d) braki w dostawie opakowań;
Numery zamówień klientów, którzy byli niezadowoleni
Podaj numery wszystkich zamówień z ostatnich 30 dni, z którymi wystąpiły jakiekolwiek problemy. Nazwij problemy, które wystąpiły przy danych zamówieniach oraz określ ich przyczyny.
Możesz przedstawić je w formie tabeli "Problem - Przyczyna - numery przesyłek"
- Opóźnione zamówienie - Problem z kurierem, kurier nie przyjechał odebrać przesyłek na czas - numery przesyłek
- Klient nie otrzymał odpowiedzi na swoje zapytanie w przeciągu 24h - Brak osoby odpowiedzialnej za opracowywanie zapytań klientów w weekendy - numery przesyłek
- Błędnie wpisany numer śledzenia przesyłki - Błąd przy wprowadzaniu numeru - numery przesyłek
- Zamówienie uległo zniszczeniu w transporcie - Problem z kurierem - numery przesyłek
Krok II – Opisz podjęte działania
Udowodnij, że Twoja reakcja była natychmiastowa i krótko opisz podjęte działania, które miały na celu rozwiązanie problemu. Idąc za wcześniej podanym przykładem, określ co zrobiłeś, aby zapobiec powiększającej się liczbie opóźnień?
Przyczyna - Podjęte działanie
- Nierzetelna firma kurierska - Podpisanie umowy z nowym przewoźnikiem
- Opóźnienie dostawcy produktów lub surowców - Zainstalowanie narzędzia do lepszej komunikacji z dostawcą / zmiana dostawcy / zwiększenie liczby dostawców danego produktu / surowca
- Problemy systemu, z pomocą którego zarządzasz zamówieniami - Zmiana systemu do zarządzania zamówieniami / zainstalowanie aktualizacji/ dodatkowy monitoring zamówień
- Braki w dostawie opakowań i folii bąbelkowej - Podpisanie umowy z kilkoma nowymi dostawcami opakowań.
Krok III – Udowodnij, że unikniesz podobnych sytuacji w przyszłości
Co zrobisz w przyszłości, żeby taka sytuacja się nie powtórzyła?
Dla Amazon najważniejsze jest to czy wyciągnąłeś z zaistniałej sytuacji odpowiednie wnioski.
Według naszego przykładu, jeśli powodem opóźnienia wysyłki była wydłużona dostawa po stronie producenta, napisz, że jesteś w trakcie przeprowadzania rekrutacji dodatkowego pracownika monitorującego dostawy towarów. Tak jak wyżej, postaraj się zawrzeć wypowiedź w 5-7 wypunktowanych zdaniach.
Krok IV – Podaj w jaki sposób zmierzasz sprawdzić skuteczność podjętych akcji
W jaki sposób sprawdzisz czy Twoje działania zapobiegawcze przyniosły zamierzone efekty?
Jednym ze sposobów może być podpisanie umowy z nową firmą kurierską, co poprawic monitorowanie terminowości doręczania każdej z przesyłek lub tworzenie statystyk dotyczących czasu potrzebnego na doręczenie przesyłki do klienta i sprawdzenia czy jest to zgodne z umową.
Krok V – Wykorzystaj dodatkowe argumenty
Dodatkową argumentacją może być przyznawanie rabatów klientom, którzy musieli dłużej czekać na swoje przesyłki. Jeśli problem z wysyłką zamówień w terminie jest nagminny i przymierzasz się do skorzystania z usługi Amazon FBA, poinformuj ich o tym w planie.
Dodatkowe argumenty mogą również odwoływać się do Twoich osiągnięć, takich jak brak negatywnych komentarzy lub wysoka jakość obsługi klienta.
Jak ustrzec się przed blokadą konta na przyszłość?
- Stosuj zasady dotyczące bezpieczeństwa
Każdy pracownik powinien mieć własne konto użytkownika. Pamiętaj także, żeby nie logować się z niezabezpieczonych sieci wifi oraz aktywuj dwustopniową weryfikację przy logowaniu.
- Uważaj na podejrzane maile
Nie otwieraj maili z nieznanych adresów podszywających się pod zespół Amazon.
- Dodatkowe wymagania ofert
Zanim utworzysz ofertę na dany produkt,sprawdź, czy sprzedaż tego produktu nie wiąże się z dodatkowymi wymogami. - Upewnij się, że oferty tworzone są zgodnie z aktualnym Style Guidem Amazon.
Poznaj znaczenie metryk na Twoim koncie i systematycznie monitoruj je. - Aktualizuj konto
Upewnij się,że informacje znajdujące się na Twoim koncie sprzedawcy są aktualne. - Bądź uczciwy
Nie kupuj recenzji oraz nie oferuj klientom zniżek za pozytywny komentarz do transakcji. - Stosuj się do regulaminu Amazondotyczącego obsługi klienta i zwrotów towaru
Znajomość regulaminu Amazon jest kluczowym elementem zabezpieczenia konta przed blokadą. Jeśli niektóre punkty regulaminu nie są dla Ciebie zrozumiałe lub potrzebujesz asysty przy zapoznawaniu się z zasadami sprzedaży, skontaktuj się z nami. Nasz zespół przeprowadzi Cię przez wszystkie potrzebne punkty i wyjaśni ich znaczenie z perspektywy sprzedawcy. Jeśli natomiast Twoje konto zostało już zablokowane, podejdź do tego ze spokojem – w Profitcew zajmujemy się układaniem planów naprawczych i oferujemy parę rodzajów konsultacji.