hello@profitcrew.pl
730 666 380

AUDYT

CERTYFIKOWANE PARTNERSTWA

Dlaczego audyt w Profitcrew?

Zespół Profitcrew składa się z najlepszych w Polsce specjalistów z zakresu sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, administracji, logistyki czy podatków na Amazon, eBay oraz CDiscount. Na przestrzeni lat zespół Profitcrew stworzył od podstaw lub uczestniczył w tworzeniu ponad 200 ofert bestsellerowych, czyli takich, które osiągały status najlepiej sprzedającego się produktu w kategorii lub/i podkategorii. Zarządzamy wielomilionowymi budżetami marketingowymi, które ostatecznie przełożyły się na ponad 300 milionów złotych wygenerowanej sprzedaży.

Przeprowadzenie głębokiego audytu sprzedaży na danym marketplace ma na celu identyfikację zarówno mocnych jak i słabych stron bieżącej strategii sprzedażowej lub/i marketingowej. Pozwoli to na określenie niezbędnych prac do wykonania, tak aby zmaksymalizować zysk ze sprzedaży na danej platformie.

Załoga Profitcrew oferuje aktualnie następujące audyty:

AMAZON - Audyt Konta i Ofert
AMAZON - Audyt Marketingu
profitcrew obsługuje

Czego dowiesz się po poszczególnych audytach?

AMAZON - Audyt Konta i Ofert

Średni czas trwania: 4-5 godzin / Otrzymujesz: Raport z analizy
  • Analiza SEO – czy w ofercie są użyte potrzebne frazy kluczowe
  • Analiza zdjęć – czy użyte zdjęcia są wystarczające i zachęcają do zakupu
  • Analiza treści – czy opisy są pisane zgodnie z najnowszymi trendami i zachęcają do zakupu
  • Analiza polityki cenowej
  • Analiza szczegółów technicznych
  • Porównanie wyników sprzedażowych z konkurencją
  • Wskazanie obszarów do poprawy

AMAZON - Audyt Marketingu

Średni czas trwania: 4-5 godzin / Otrzymujesz: Raport z analizy
  • Analiza wyników prowadzonych kampanii
  • Analiza używanych rodzajów kampanii – czy są dobrze dobrane
  • Analiza słów kluczowych w prowadzonych kampaniach
  • Analiza używanych bidów i budżetów dziennych – czy są prawidłowo dobrane
  • Wskazanie obszarów do poprawy
  • Wskazanie mocnych stron prowadzonych działań marketingowych
  • Wskazanie obszarów do zwiększenia zasięgów lub/i minimalizacji kosztów
  • Określenie możliwości wynikowych kampanii

Zainteresowany zleceniem Profitcrew prowadzenia Twoich działań marketingowych?

Podbij zachodnie rynki skutecznie promując swoje produkty na marketplace'ach.
kontakt
Chłopaki z Profitcrew znają się na rzeczy jak nikt inny w branży. Działania marketingowe są na najwyższym poziomie - wysoka skuteczność to u nich już norma. Serdecznie polecam współpracę z Profitcrew, jeśli poważnie myśli się o biznesie na platformach sprzedażowych.
Marcin Krupicz Sellbee
Współpracę z Profitcrew oceniam bardzo pozytywnie, firma wywiązuje się ze swoich zobowiązań. Warte docenienia jest to, że poradzą w każdym temacie i nigdy nie zbywają telefonicznie klienta. Oczywiśćie praca z Profitcrew jest warta polecenia innym.
Tomasz Wojdak Murrano
Miałem okazję współpracować już z innymi agencjami i na tę chwilę nikt nie sporstał moim wymaganiom w takim stopniu jak Profitcrew. Najbardziej cenie w nich komunikatywność - w ekspresowym tempie odpowiadają na wszystkie pytania i wątpliwości. Współpraca z Profitcrew jest godna polecenia i przynosi szybkie efekty!
Marcin Surmiak MKS Meble

Audyt to szczegółowa analiza metryk sprzedażowych konta, dzięki której sprzedawca widzi jakie aspekty działają poprawnie, a które wymagają poprawy. Jest to kluczowe dla zwiększenia konwersji i utrzymania konta w dobrej kondycji. Prowadząc regularne analizy swoich działań będziesz w stanie skutecznie wyeliminować problemy i na bieżąco panować nad kryzysami.

Każdy audyt powinien zawierać następujące elementy:
1. Analizę optymalizacji konta.
2. Analizę listingów ofert.
3. Strategię optymalizacji konta.
4. Znalezienie i spisanie działań, które mogą poprawić sprzedaż.
5. Jakość aukcji.
6. Sprawność komunikacji na linii klient – sprzedawca.
7. Czas dostawy.

W niektórych przypadkach audyty zawierają również takie sugestie jak:
1. Propozycje poprawy działań na przykładach idealnych aukcji.
2. Ewentualne zagrożenia.
3. Propozycje nowych sposobów komunikacji z klientami.
4. Analizę zgodności konta z regulaminem platformy.

Na jakie metryki należy szczególnie zwracać uwagę?

Algorytmy Amazon ewaluują każde konto Seller Central i przypisują im oceny na podstawie bardzo konkretnych wytycznych. Bierze się pod uwagę czynniki związane z naruszeniem regulaminu, obsługi klienta, wysyłki czy zgodności z polityką produktową, a konto zostaje ocenione jako dobre, zagrożone lub krytyczne. Należy monitorować wszystkie wskaźniki, przez Amazon nazywane Account Health Metrics, czyli:

1. Cancelation Rate – dotyczy anulowanych zamówień, niezależnie od powodu, na przestrzeni ostatnich 7 dni. Dopuszczalny próg tego wskaźnika wynosi 2,5%.
2. Order Defect Rate
– wskazuje procent zamówień na przestrzeni 60 dni, z którymi wystąpiły problemy. Wpływają na to negatywne opinie, zgłoszenia reklamacji, problemy z płatnością. Procent tego wskaźnika nie może przekraczać 1%.
3. Late Shipment Rate
– kalkuluje procent opóźnionych wysyłek. Jest to stosunek liczby nieprawidłowo zrealizowanych zamówień do całkowitej liczby zamówień. Jego dopuszczalna wartość wynosi 4%.
4. Valid Tracking Rate
– informuje o procencie przesyłek, do których została dołączona poprawna informacja o śledzeniu paczki. Minimalny procent tego wskaźnika musi wynosić 95%.
5. On-Time Delivery Rate
– mierzy rzeczywisty czas realizacji zamówienia w porównaniu do oszacowanego czasu realizacji wskazanego w ofercie.

Twoja aukcja powinna być bliska ideałowi  

Nieprawidłowa i nieatrakcyjna prezentacja produktu to częsty problem dużych marketplace’ów. Konieczne jest zoptymalizowanie oferty, dobranie odpowiednich słów kluczowych, a także wykonanie atrakcyjnych zdjęć produktowych. Audyt pozwoli sprzedawcy zwrócić uwagę na wszystkie niedociągnięcia w ofertach, dzięki czemu będzie widoczne, co należy poprawić, aby mógł rozwijać swoją konwersję. Warto również zwrócić uwagę na zgodność ofert z polityką produktową. Amazon wyjątkowo zwraca uwagę na podejrzenia naruszenia własności intelektualnej, zasad produktów zastrzeżonych, recenzji produktów, skargi dotyczące własności intelektualnej, bezpieczeństwa produktu, jego autentyczności lub stanu. W momencie, gdy Amazon uzna, że polityka produktowa została naruszona, zwróci się do sprzedawcy o bezzwłoczne odniesienie się do sprawy i wyjaśnienie sytuacji. Jeśli sprzedawca nie będzie w stanie tego zrobić, konto sprzedażowe zostanie zablokowane.

Dodatkowo Amazon znany jest ze stawiania klientów na pierwszym miejscu, dlatego podczas audytu konta warto pamiętać o monitorowaniu wskaźniku obsługi klienta, które odzwierciedlają profesjonalizm sprzedawcy w obsłudze klienta. Związane z tym są następujące metryki:

1. Feedback Rating – średnia ocena ze wszystkich pozostawione opinie w skali od 0 do 5.
2. Customer Response Time
– czas odpowiedzi na wiadomość klienta, który nie powinien przekraczać 24h.
3. Feedback Count
– liczba klientów, którzy udzielili opinii.

Dlaczego warto dbać o Account Health Metrics?

Analiza metryk to kluczowy element utrzymania wysokich wyników sprzedażowych, ponieważ zdobycie BuyBox jest między innymi powiązane z wartościami Account Health. Zaniedbywanie monitorowania wskaźników Account Health może skutkować blokadą konta. Oto niektóre z korzyści wypływających z audytu konta na Amazon:1. Możliwość opracowania efektywnego planu sprzedaży.
2. Możliwość optymalizacji cen produktów.
3. Szansa na wybór skutecznych działań marketingowych.
4. Wsparcie w budowaniu marki.
5. Możliwość uzyskania imponujących wyników sprzedażowych.

Po czasie możliwe są również długoterminowe korzyści, takie jak:

1. Poprawa wyników sprzedażowych.
2. Poprawa widoczności produktów.
3. Lista kompletnych rozwiązań usprawniających sprzedaż.
4. Możliwość eliminacji potencjalnych zagrożeń.
5. Optymalizacja działań reklamowych i logistycznych.

Odpowiednia konfiguracja listingów i ustawień konta zwiększy Twoje szanse na bezproblemowe prowadzenie sprzedaży w przyszłości. Jeśli nie wiesz od czego zacząć audyt konta albo chcesz zlecić to profesjonalistom, którzy spojrzą na Twoje konto z szerszej perspektywy, koniecznie kontaktuj się z nami. Zajmujemy się audytem kont na największych platformach sprzedażowych od lat i zaufało nam już wielu klientów. W trakcie przeprowadzania audytu masz z nami stały kontakt. Znajdziemy wszystko, co można poprawić.

W Profitcrew zajmujemy się dynamicznym rozwijaniem potencjału sprzedażowego kont na największych marketplace’ach, takich jak Amazon, eBay, Allegro, Etsy, real.de i CDiscount.
Sprzedaż online nie ma przed nami tajemnic!