Sprzedaż na Amazon produktów w kategorii zdrowie i uroda wiąże się z wieloma wyzwaniami i specyficznymi wymaganiami, które różnią się od innych branż. Wysoka konkurencja, różnorodność produktów oraz wrażliwość konsumentów na jakość i bezpieczeństwo to tylko niektóre z czynników, które należy wziąć pod uwagę. Jednak odpowiednia strategia marketingowa, poparta skutecznymi kampaniami reklamowymi, może znacząco zwiększyć widoczność produktów, poprawić ich sprzedaż i zbudować zaufanie wśród konsumentów.
W tym artykule przedstawiamy najlepsze praktyki i rodzaje kampanii reklamowych na Amazon, które sprawdzają się w kategorii zdrowie i uroda. Dowiesz się, które kampanie najlepiej odpowiadają potrzebom Twojego produktu i jak zoptymalizować strategie marketingowe, aby osiągnąć sukces.

Rodzaje kampanii na Amazon
Na Amazonie dostępne są różne typy kampanii reklamowych, które można dopasować do potrzeb Twojego produktu w kategorii zdrowie i uroda. Oto najpopularniejsze z nich:
Sponsored Products
Reklamy typu Sponsored Products to najczęściej wykorzystywana forma promocji na Amazonie, dzięki nim można zwiększyć widoczność pojedynczych produktów w wynikach wyszukiwania i na stronach szczegółów produktu. Ten typ kampanii sprawdzi się, jeśli celem jest zwiększenie konwersji i sprzedaż bezpośrednia bez angażowania klienta w interakcję.
Co należy zrobić, aby kampania była skuteczna?
- Wybór odpowiednich słów kluczowych – pamiętaj, że kluczowe jest trafne dobranie słów kluczowych, które odpowiadają intencjom zakupowym klientów. W branży zdrowie i uroda popularne są terminy związane z bardzo konkretnymi problemami zdrowotnymi, estetycznymi czy kosmetycznymi, ale także ogólne frazy odnoszące się, np. do medycyny naturalnej, obecnie panującego trendu czy konkretnych nazw składników aktywnych. Dlatego podstawą działań jest określenie cech produktu i dobranie ich do potrzeb grupy odbiorców.
- Optymalizacja stron produktów – upewnij się, że Twoja karta produktowa jest dobrze zoptymalizowana. Kluczowe informacje o składzie, korzyściach zdrowotnych, składnikach aktywnych i opiniach klientów pomagają zachęcić klientów do zakupów.
Sponsored Brands
Reklamy Sponsored Brands pozwalają promować całą markę i budować jej świadomość, a nie tylko podbijać jeden produkt. Są to reklamy graficzne, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania na górze strony zawierając logo firmy oraz kilka produktów.
Co należy zrobić, aby kampania była skuteczna?
- Wybór odpowiednich produktów – wybieraj produkty, które dobrze się sprzedają lub mają duży potencjał. Pamiętaj, aby zróżnicować ofertę, aby zainteresować szeroką grupę konsumentów.
- Profesjonalne zdjęcia i opis – atrakcyjne zdjęcia, zarówno produktów jak i te w samej kampanii oraz dobrze napisane opisy to kluczowe elementy, które przyciągają uwagę. Pamiętaj, aby wykorzystywać główne zalety swojego produktu w kontekście zdrowia i urody i odzwierciedlić to zdjęciami.
Sponsored Display
Największą zaletą kampanii typu Sponsored Display jest możliwość wyświetlania banerów reklamowych na stronach zewnętrznych, czyli poza Amazon. Są skuteczne w strategii retargetingowej, pozwalając ponownie dotrzeć do osób, które już odwiedziły strony produktów lub zainteresować ofertą klientów spoza Amazon.
Co należy zrobić, aby kampania była skuteczna?
- Precyzyjne targetowanie – sprecyzuj konkretny cel kampanii i wybierz odpowiednią grupę odbiorców. Możesz dotrzeć do osób będących na konkretnym etapie życia lub kariery, odbiorców posiadających dzieci czy własną firmę, interesujących się zdrowym stylem życia lub posiadających konkretne przyzwyczajenia zakupowe. Możliwości są niemal nieograniczone, jednak aby ograniczyć wydatki należy znać swój target.
- Kreatywność – również w tym rodzaju reklam należy zadbać o atrakcyjne grafiki lub video, które przyciągną uwagę, ale również jasno przekażą wartość Twoich produktów.
Jak promować na Amazon?
Jeśli nie chcesz skorzystać z profesjonalnej obsługi kampanii marketingowych na Amazon, przygotowaliśmy dla Ciebie kilka najlepszych tipów na to, aby Twoje reklam przynosiły zyski.
Co działa:
- Recenzje i opinie klientów – w kategorii zdrowie i uroda, recenzje są niezwykle ważne. Klienci poszukują produktów, które mają pozytywne rekomendacje, a opinie zwiększają ich wiarygodność. Zachęcaj zadowolonych klientów do pozostawienia opinii, oczywiście działając zgodnie z polityką Amazon. Odpowiadaj na pytania i komentarze, aby pokazać, że dbasz o swoich klientów.
- Transparentność i bezpieczeństwo – w tej kategorii klienci oczekują wysokiej jakości i bezpieczeństwa. Upewnij się, że Twoje produkty są dobrze opisane, zawierają pełne informacje o składzie i ewentualnych certyfikatach lub badaniach. Ważne jest także upewnienie się, że wszystkie produkty są zgodne z obowiązującymi normami i regulacjami w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa na Amazon.
- A/B testing – regularnie testuj różne warianty reklam, aby sprawdzić, które z nich najlepiej konwertują. Możesz testować zdjęcia, teksty reklamowe, słowa kluczowe czy grupy odbiorców. Ważne jest aby monitorować wyniki testów i eliminować nie sprawdzające się i zbyt kosztowne kampanie.
Co nie działa:
- Zbyt ogólne słowa kluczowe – w branży zdrowie i uroda trudno i kosztownie jest konkurować z ogólnymi hasłami jak „suplement” czy „krem pod oczy”. Lepiej skupić się na bardziej szczegółowych frazach, które wskazują na konkretne potrzeby konsumentów i rzeczywiste cechy lub działanie produktu.
- Niezoptymalizowane karty produktowe – źle lub niewystarczająco zoptymalizowana strona produktu skutkuje niską konwersją, nawet jeśli kampania jest dobrze prowadzona. Należy użyć odpowiednich słów kluczowych w tytule, opisie i bullet points, aby zwiększyć widoczność swojego produktu w wynikach wyszukiwania. Warto stosować wyłącznie zdjęcia wysokiej jakości i prezentować produkt z różnych kątów, a także w użyciu. Dobrze jest również dodać zdjęcia przedstawiające składniki czy proces produkcji aby być bardziej wiarygodnym.
- Źle dobrany budżet – w kategorii zdrowie i uroda, aby kampanie reklamowe były skuteczne, często potrzeba większego budżetu na pozyskanie pierwszych wyników, szczególnie przy dużej konkurencji. Warto rozważyć wprowadzenie promocji, takich jak zniżki lub multibuy, aby przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż, co wiąże się z dodatkowymi wydatkami.
Jak wybrać odpowiednią kampanię na Amazon?
Należy skupić się na określeniu długofalowego celu marketingu i określić konkretne kroki, jakie należy podjąć aby go osiągnąć. Dla marek, które dopiero zaczynają swoją przygodę z Amazon, cele mogą być diametralnie inne niż dla brandów, które mają już pierwsze sprzedaże za sobą.
- Jeśli Twoim celem jest zwiększenie sprzedaży konkretnego produktu lub utrzymanie pozycji bestsellera, najlepiej postawić na Sponsored Products.
- Jeśli chcesz zwiększyć świadomość marki i dotrzeć do nowych klientów, a także zwiększyć ich lojalność i ponowne zakupy, warto skorzystać z Sponsored Brands.
- Jeśli zależy Ci na dotarciu do osób, które wcześniej interesowały się Twoimi produktami, a nie dokonały zakupu lub do sprowadzenia ruchu spoza Amazon do swoich ofert, wybierz Sponsored Display.
Ważne jest również zdefiniowanie potencjalnych problemów, które mogą się pojawić lub już występują, a na które odpowiedzią będzie zastosowanie odpowiednich rodzajów kampanii. Takim problemem jest, np. niska rozpoznawalność marki, czego dowodem może być brak jej nazwy w raportach z wyników wyszukiwań. Zakładając, że oferty są zoptymalizowane, opinie są głównie pozytywne, a produkt jest stale dostępny, rozwiązaniem może być wdrożenie kampanii Sponsored Brands.
Jest to tylko przykład jak szeroko należy patrzeć na swoją markę i produkty aby móc odpowiednio dobierać kampanie i zbudować efektywną strategię marketingową. Więcej przykładów oraz strategii, które będą wartościowe dla Twojej sprzedaży możemy omówić w trakcie szkolenia Amazon.
Podsumowanie
Reklama produktów w kategorii zdrowie i uroda na Amazon wymaga świadomego podejścia i odpowiedniej strategii. Kluczem do sukcesu jest dobrze zaplanowana kampania, która odpowiada na potrzeby konsumentów i skutecznie zwiększa widoczność Twoich produktów. Regularne testowanie, optymalizacja stron produktowych i wykorzystanie narzędzi reklamowych Amazon pozwalają na skuteczne przyciąganie nowych klientów i budowanie zaufania w tej wymagającej kategorii. Masz więcej pytań? Skontaktuj się z nami!